Dízel izzítása a központi zár nyítására

Ez az egyszerû módosítás lehetõvé teszi, hogy az izzítás elinduljon a központi zár nyitásakor (csak központi zárral szerelt autóknál). Ez azért lehet fontos, hogy csökkentse a várakozási idõt a motor indítása elõtt. A gyakorlatban, ha csak nincs nagyon hideg, a motor indításra kész állapotban lesz, mire a kulcsot gyújtáskapcsolóba dugja. A módosítás nem változtatja meg az idõzítõ mûködését.

Csak 3 olcsó szilikon-dióda (1N4006, vagy 1N5408), és egy 4 és egy 1 csatlakozós csavaros kábelcsatlakozó (csoki) és némi kábel kell. A szükséges átkötéseket a képek mutatják.
Figyeljen oda, hogy mindegyik dióda katódját a D csatlakozóhoz kösse.

A 3 dióda 3 áramkörhöz vezet:
A, A központi zár
B, gyújtáskapcsoló
C, izzítórelé.

Mindhárom áramkör tudja indítani az izzítást, de egymást nem befolyásolják.

Mi történik, ha az A csatlakozón és kábelen (ezt kell kiépítenie) a központi zártól kap egy pillanatnyi jelet? A pillanatnyi jelre nem kapcsolna be, de az izzítórelé táplálásán keresztül (C) öntartóvá válik az áramkör. Ha az ajtó már nyitva volt, akkor a gyújtáskapcsolóról (B) a szokásos megoldással indul az izzítás.

A kábelezés nagyon egyszerû. Csak vágja el a két zöld kábelt a csatlakozó 3-as lábánál, és kösse be az ábrának megfelelõen.
a 3 dióda és az átkötés képen


A módosítást mindenki csak saját felelõsségére végezze el, a cikk írója (és fordítója) semmilyen felelõsséget nem vállal az üzembiztonságért, vagy az esetleges mûködési zavarokért.

Bob Smith
2004 Március
(Fordította Taksoft)