Citroen BX vezérlés és tengelykapcsoló javaslatok

 

Ha a görgőknek hangja van és/vagy lógnak akkor cseréld ki mind a kettőt! SNR márkát javaslom,mert ebben a gyári INA márkájú görgők vannak.
A vízpumpa akkor jó ha megforgatáskor még érzed,hogy kicsit fogja a tömszelence.Ha nagyon könnyen forog vagy érezni,hogy lóg a csapágy,esetleg hűtőfolydék nyom látszódik a bordáskerék alatti furatnál,akkor feltétlen csere.

Ennél a munkánál érdemes még a főtengely szimeringet és a vezérműtengely mindkét szimeringjét kicserélni.
Én mérnék még szelephézagot is.(A beállítás inkább szakember dolga.) A gyár a szívóra 0.15mm, a kipufogóra 0.30mm-t ad meg,de én a szívót 0.20mm-ra szoktam állítani,mert a hézag inkább csökkenni szokott ennél a motornál.


Én legjobban a VALEO-t ajánlom,esetleg LUK.
Kuplungcserét összekötném még a főtengely utolsó csapágyánál található két gumi tömítés(gumicsík) cseréjével is,amihez igaz le kell szedni a kartert,de 100%,hogy folyik!!-nem egy drága dolog-cikkszáma: 012705 (ha nagy főtengely szimeringet cserélsz akkor a lendkerék úgyis lent van,és csak a karter a +meló. A váltón is van 4 szimering akkor érdemes kidobálni azokat is. Ha még nem unod akkor az ilyen nagyszervizkor érdemes zsírba tenni az önindítót+a generátort. Én nem nagyon szeretek kétszer dolgozni ezért próbálok "egy füst alatt" elintézni minden idevágó feladatot.

(c) bxbreak85