Visszafolyó-rendszer leírása

Működés szerinti osztályozás
A működés szerint a visszafolyókat 3 csoportbe lehet foglalni:
  1. Résveszteség-visszafolyók
    Résveszteségek a tömítéseknél, dugattyúknál és minden olajnyomás alatt álló berendezésnél. Azzal együtt, hogy nem túlzottan nagy a nyomás, a szintszabályzókban is képződik résveszteség.

  2. Üzemi visszafolyók
    Üzemi visszafolyás, ami a hidraulikus egységek működése közben keletkezik. Például a szintszabályzók visszaeresztésénél képződő olajfelesleg, a szervókormány működésekor képződő, vagy a fékszelep visszaengedésekor távozó olaj.

  3. Levegőző visszafolyás
    Ez a csoport a dugattyúk mozgásakor képződő légáramlatokat, és az azokban található olaj visszafolyását segíti elő. Ilyen a gólyalábak porvédőjénél fordul el, ahol a ki- és berugózásnál a terek mérete változik.


Szerkezeti osztályozás
A szerelési megoldása szerinti osztályozás:

  1. Polip (ismert nevén, gyűjtő-visszatérő csőrendszer)
    Három részből áll::

  2. Fékszelep-visszafolyó
    Visszafolyócső a fékszeleptől

  3. Üzemi visszafolyók (nagy nyomású viszafolyók)
    Visszafolyás az első és a hátsó szintszabályzóktól, a négyszögszeleptől és a szervókormányból.


visszafolyók

  1. A- A nagy nyomású szivattyú szívócsöve.
  2. B- Üzemi visszafolyó
  3. C- Fékszelep visszafolyó
  4. D- Polip: résveszteség visszafolyások
  5. E- Polip: első gólyalábak
  6. F- Polip: Levegőző visszafolyás





Polip, fékszelep visszafolyó

Fékszelep visszafolyó (c) és a polip (D~F) vezetnek a tartályhoz a motor háta mögül,

A kép a motorteret mutatja motor és váltó nélkül  (CAROL autószerviz)

és végigvezet a tűzfalon (bal oldali fehér nyíl)
A szintszabályzó alatt található a polip fő része (leírás később)..
Itt csatlakozik a polip a jobb oldali gólyaláb visszafolyójához.

A fékszelep visszafolyója szintén a szintszabályzó alatt fut végig, és a polip bal oldali csövével együtt vezet a vinil csövön keresztül (középső fehér nyíl).

A csövek a bölcső bal oldala felől  csatlakoznak a fékszelephez, a biztonsági szelephez a nyomásszabályzóhoz és a bal első gólyalábhoz.


Üzemi visszafolyók

Üzemi visszafolyó (B) a motor előtt vezet, együtt a szívócsővel (benzinesnél eltérhet)..

A jelnél (fehér nyíl) lévő két cső az első és a hátsó szintszabályzóktól jön.

A négyszögszelepnél két részre válik, egyik a négyszögszelephez, a másik a szervókormányhoz kapcsolódik.

A fém visszafolyókhoz a motor és a váltó alatt vezet át.

A többi része rejtett helyen fut.




A polipról

Ahogy fent leírtuk, a polip a következőkből áll:

A fehér vonal a fotón a csövek belsejét mutatja.
Három gumicsőhöz csatlakoznak, külön csatlakozásként.
A vörös rész 4mm gumicső, a kék-zöld rész 5mm gumicső.

A polip leggyengépp pontját X-el jelöltük.
Ez a cső teljesen visszafordul, és az első szintszabályzóhoz csatlakozik, emiatt könnyen elreped a tövénél, és folyamatosan szivárog. Nehezen javítható, az egyik legrosszabb szivárgási pont..

Az első szintszabályzónak két visszafolyócsöve van.
A résveszteség visszafolyó (1)-el jelölt a képen.
A (2)-es jelölt bilinccsel erősített cső az üzemi visszafolyó. Ez gyakran elreped, ismeretlen okokból.

A 4-mm gumicső a bölcső bal oldala felől két csőben folytatódik egy T elsoztón keresztül (T) - az egyik a biztonsági szelephez vezet (P), a másik a nyomásszabályzóhoz(R).

(C) a résveszteség-visszafolyó a bal első gólyalábtól, a (B) a fékszelep visszafolyója.

Biztonsági gszelep

A bölcső bal-hátsó részénél található.
A gumicső -(P) felett- a végnél lévő gumisapkához csatlakozik. connects rubber cap on the edge.


Fékszelep visszafolyó

A polippal együtt fut a bal oldalra a fékszeleptől a bölcső mentén (vörös nyíl).




Ha gyári alkatrésszel cseréli kis a visszafolyót, akkor egyszerűen cserélje ki a polipot és a fékszelep visszafolyóját együtt.
A csövek cseréje egyszerű, ahonnal lehúzott egyett, oda csatlakoztassa az újat. Azonban a szinszabályzóknál ez nehézségekbe ütközhet, ha gyakorlott, javasoljuk, hogy szerelje ki a jobb féltengelyt.




(C) Y. Narabayashi

Fordította: Taksoft