A BX sportosabb változatai elég gyorsak a könnyû súlynak köszönhetõen. Néhány módosítással még gyorsabbá teheti az autóját, természetesen a típustúl függõen más-más módosításokkal.

Kipufogó tuning (minden BX típusnál):
Ahhoz, hogy emelje a motor teljesítményét, az elsõ lépcsõ lehet, hogy egy speciálisan ehhez a modelhez gyártott kipufogórendszert szerel fel. Ezek, az úgy nevezett nyitott rendszerek elég kis fojtást adnak, mégis megfelelõ a hangtompításuk.
Kis fordulaton nem sok különbséget fog érezni, de a felsõ fordulatszám-tartományban jelent néhány plusz lóerõt. Az legfontosabb változás, hogy a motor sokkal gyorsabban fog reagálni a gázpedál mozdítására. Csak típusspecifikus, kifejezetten BX-hez készülõ alkatrészeket vegyen, például a Sebring-tõl, vagy a Devil-tõl.
Ezek a rendszerek igen drágák, de tovább is tartanak, mint az eredeti kipufogó. A Sebring számításai szerint a BX SPORT-ra méretezett rendszer 5000 1/min fordulatszám esetén 9Le többletet ad, vagyis 126-ról 135Le-re emeli a maximális teljesítményt.
kipufogókipufogó
kipufogó
Egy Devil kipufogórendszer felszerelve egy BX SPORT-ra. A középsõ hangtompító dobot leszerelték, ez látszik is a képeken (Jeroen Rademaker képei).

Légszûrõ (minden BX típus):
Egy másik lehetõség, hogy növelje a teljesítményt, hogy sport légszûrõre cseréli a gyárit. Ezek a légszûrõk nagyobb áteresztésûek, ami különösen magasabb fordulatszámon számít, kisebb fojtással jut a keverék a hengerekbe, ami miatt nõ a teljesítmény is.
Egy gyári BX GTi-nél (például egy K&N szûrõ) kb. 4-5Le-t lehet így nyerni 5000 1/min fordulatszám mellett. Az injektoros motoroknál csak fel kell szerelni, az injektor a beszívott levegõhöz keveri a megfelelõ mennyiségû üzemanyagot, így a több levegõhöz több üzemanyagot ad.

Porlasztós modelleknél (GT vagy SPORT) a porlasztót is állítani kell a nagyobb légáramhoz. A SPORT-nál jobb, ha mind a négy torokra külön egy-egy szûrõt szerel, és kiszereli a gyári légszûrõt.

A sport-szûrõk másik elõnye, hogy sokáig tartanak, és könnyen tisztíthatók.

Szintszabályozás (minden típus):
A végsebesség, és a nagy sebeségnél történõ gyorsulás növelésére egy a vezetõülésbõl állítható rendszerre van szükség, ami a szintszabályozás segítségével alacsonyabbra állítja a karosszéria magasságát (keményebb felfüggesztés javasolt). Néhány tulajdonos elmondása alapján ez a megoldás egy BX-SPORT esetében akár 10-20km/h-s végsebesség-növekedést is okoz.

Felnik és gumik (minden BX típus):
Az autó agilitásának növelésére szélesebb kerekeket szerelhet fel. A szélesség azonban korlátozott a hátsó kerékjárat miatt.

A BX-SPORT-ra ezen okból kifolyólag csak 185-14" gumit lehet felszerelni, de sok tulajdonos kivág egy kicsit a mûanyag kerékív belsõ felébõl, és így alkalmazhatóvá válik a 195-15" gumiméret is.
szélesebb kerekek
(Harry Pins képe, 195/50-15 Michelin GT Pilot SX gumik egy BX-SPORT-on)


A "Postert" tuningos autókon 205mm széles gumik vannak, mert annak a hátsó sárvédõi jóval szélesebbek. A BX 16v-s típusokon is lehet 195mm széles gumikat használni. A legkisebb oldalmagasságú gumi, amit BX 16v-n láttunk, 17" felniméretû volt.

Fontos,hogy jó minõségû gumikat használjon a BX-en, mert a kis súly miatt könnyen felléphet az aquaplaning jelensége, mikor a gumik felúsznak a felületen lévõ vízfilmre. Ez különösen kopott gumiabroncsok esetében fordulhat elõ.
széles gumik
195/50-15" kerekek egy BX Break típuson (Mikko Salonen képe).

széles kerekekszéles kerekek
széles kerekek
16" kerekek egy BX-en, 215/45-16 gumimérettel! (Olli Erkkilä képei)


És ha többet akar...
Hallattunk egy megoldásról, ahogy egy SPORT-re vtec megoldású vezérmûtengelyt szereltek. Egyedileg gyártották, és hozzávetõlegesen 150Le-t hoztak így ki a motorból. Ez az egyik olyan projekt, ami azt mutatja, hogy meddig lehet elmenni a módosításokkal...

A porlasztós típusoknál lehetõség a standard SOLEX porlasztók Weber típusokra cserélése, amik ugyan jóval drágábbak, de sokka ljobb minõségûek is. Ezzel jó néhány plusz lóerõt nyerhet, és akár csökkenhet az átlagfogyasztás is.

A vezérmûtengely sportosabbra cserélése is lehet megoldás. A BX GTi-kbe a Peugeot 205 GTi 1,9-ének a vezérmûtengelye szerelhetõ be, és hoz érzékelhetõ változást. Ez a motor jóval gyorsabb reakcióját eredményezi, de növeli a fogyasztást is.

A chip-tuning is lehet megoldás a befecskendezõ-rendszerrel szerelt autókon. Sok cég foglalkozik módosított chip-ekkel,  amit a vezérlõegységben cserélve emelhetõ meg a teljesítmény. Van néhány kifejezetten jó chip tartalom a GTi és a 16v típusokhoz. Egy Hollandiai BX 16v (Mk1) teljesítményét 160-ról 200Le-re növelték ilyen megoldásokkal. Ennél a változtatásnál is javul a gázreakció, és nõ a fogyasztás.

Soha:
Soha ne szerelje a 4 torkú BX- SPORT porlasztókat a GT vagy a 1,6-os típusokra! Ezek a porlasztók nagy áteresztõ-képességûek, és hallottunk olyan BX-ekrõl, amelyeknél tönkrement a hengerfej, és a szelepek emiatt.


Forrás: http://koti.mbnet.fi/css/bx/bxtuning.html